Blogindlæg

Dag 7 – Indiegogo & Clover

I dag startede vi ud med at besøge Indiegogo, som er et crowdfunding firma. Her var der et rum klargjort til os, hvor vi fik et oplæg fra en medarbejder ved navn Sandy Diao om Indiegogo og crowdfunding generelt.Oplægget var med en rigtig professionel og velforberedt powerpoint-præsentation, og hun fortalte om alt fra grundlæggende crowdfunding ting, til hvordan man kommer fra start til slut igennem en crowdfunding kampagne hos Indiegogo.

Sandy forklarede omkring processen man går igennem når man laver en crowdfunding kampagne.
1) Man skal planlægge sin kampagne
2) Man skal finde de rigtige partnere
3) Man skal lave de rigtige materialer til sin kampagne
4) Man skal skabe opmærksomhed omkring sin lancering
5) Man skal skabe sin historie og brand

Ud over dette forklarede hun også om de overvejelser man skulle have når man lavede en crowdfunding video. Man skulle overveje tiden på videoen, om videoen skulle præsentere et produkt, en livsstil eller vise hvor langt en prototype var mv.

Hun snakkede også omkring hvordan man skulle skabe opmærksomhed omkring sin crowdfunding video.
Før udgivelsen skulle man vise den til venner og familie så de kunne skabe opmærksomhed omkring den og fortælle omkring den til andre. Det var en god ide at give dem der ser den mulighed for at signe op med en e-mail så man kan komme i kontakt med folk som er interesserede i produktet på senere tidspunkt efter produktion fx. Man skulle sørge for at man var til at finde på de sociale medier.

Efter udgivelsen skulle man sørge for at folk skrev artikler og linkede til ens kampagne. Det var også vigtigt at man (hvis man havde et fysisk produkt) havde fået nogle bloggere til at give et review af produktet, og fik henvisninger fra de sociale medier. Hun fortalte også om hvor lang tid man skulle bruge i forhold til hvilken video man skulle lave og andre ting. Men vi føler vi har skrevet om de vigtigteste ting hun nævnte.

De fem steps i processen til en crowdfunding kampagne.

Efter besøget hos Indiegogo, besøgte vi Clover. Her fik vi en præsentation om virksomheden og deres produkter af medarbejderne Wako Takayama og Nico Posner. Clover er en virksomhed som har prøvet at revolutionere betalingsterminalerne mm. som butikkerne rundt omkring har. De har produceret en lang række fede produkter, hvor det er tydeligt at de har lagt utrolig mange ressourcer i at designe på den mest optimale måde. De har både haft butikejerne og kunderne i butikken i tankerne under design-fasen til deres produkter. De forklarede om deres forskellige produkter, hvad formålet med dem var, og hvilke overvejelser de havde taget sig i design-fasen. F.eks. har de produceret en mobil betalingsterminal, og de ved at den skal bruges i restauranter og lign. og der er stor risiko for at den vil blive tabt ved brug. Så derfor havde de i design-fasen gjort så den kunne tåle at blive tabt, og det viste han naturligvis ved at tabe enheden på gulvet, og der skete naturligvis ingenting med enheden.

Clover gør altid sit bedste på at følge med på branchens trends og lign. Et eksempel på dette er, dengang Apple lancerede Apple Pay, havde de inden da samarbejdet med Clover, så de havde mulighed for at udvikle integration til Apple Pay før lancering. Dette betød at dagen Apple lancerede Apple Pay kunne man bruge det på Clovers enheder.

Et andet sted som Clover har lagt mange ressourcer på at være på forkant, i forhold til konkurrenterne, er kontaktløs betaling. På mange af deres konkurrenters enheder er det en ekstern enhed som klarer kontaktløs betaling, og andre steder er det et eller andet sted i hjørnet på enheden hvor det ligger. Men Clover ville have det til at ligge midt på skærmen, men dette så mange som umuligt da det vil forvrænge funktionaliteten ved brug af touchskærmen, men efter at arbejde på det i lang tid fandt Clover en løsning. De fortalte at Clover pt. er de eneste på markedet som tilbyder det. Brugervenlighed er alt.

Det exceptionelle ved vores besøg hos Clover, var at det var her hvor vi har fået den klart bedste “hands-on experience”. Dette skyldes at vi stort set allesammen havde fået givet en papkasse med deres “Clover Mobile”, som er deres mobile betalingsterminal. Men den er bare så meget mere end en almindelig betalingsterminal. Vi fik lov til at pakke den ud af æsken, tænde den og leje rundt med den. De havde lagt flere af deres “Clover Mobile Printer” ud på bordene, som vi kunne opkoble vores enhed på og prøve at udskrive kvitteringer på via deres enhed. Det var en sjov oplevelse at få lov til at prøve noget hardware og software man ikke har mulighed for at prøve i hverdagen.

Den mobile enhed vi fik udleveret, sammen med en af de mobile printere der lå på bordet.

Her ses de forskellige Clover-produkter vi blev introduceret til, pånær den mobile printer.

Forrige Indlæg Næste Indlæg

Du vil måske også synes om