Blogindlæg

Dag 10 – TwentyThree & Adobe

23 er en videomarketings platform, som har lavet en platform som kan samle en virksomheds videoer fra alle sociale medier-platforme et sted. Derudover tilbyder de meget statistik over deres videoer, hvis man benytter deres platform.
Hos 23 blev vi mødt af en kvinde ved navn Sarah Bay. Hun er pt den eneste medarbejder 23 har i USA, da deres primære kontor ligger i Danmark, men de havde planer om at få endnu en medarbejder i USA ved omkring april.

Det geniale ved deres platform er at man kan uploade en video til flere medier og se en oversigt for videoen og videoens feedback. (se billede). Det synes vi var rigtig smart, og med 23 kunne man også have sin egen personlige side hvor ens videoer lå, istedet fx at alle ens videoer kun bliver hostet på andre platforme med deres logo mv.

Mange virksomheder bruger YouTube til en platform for alle deres videoer. Sarah nævnte dog nogle problemer ved dette, og det ene var at når man har set en video færdig på YouTube kommer der en masse relaterede videoer om som de foreslår man ser. Men disse relaterede videoer, kan også være videoer med folk som kritiserer ens brand. Ukontrollerbare ting som disse slipper man 100% for ved at bruge 23’s platform.

En anden god ting ved 23’s platform er at hvis man f.eks. har uploadet en video på deres platform som man planlægger at lægge ud på facebook. Senere vil man så gerne brug samme video men bare på Twitter f.eks., men man vil gerne have at noget af videoen skal skæres af når den skal på Twitter. Det kan man gøre i deres system, og så slipper man får at få ind i et videoredigeringsprogram og fjerne det man ikke vil have med og render en ny video, for at uploade dem. Derudover kan man også med 23’s platform få statistik fra seerende fra Facebook, og fra seerende fra Twitter.

Sarah Bay fra 23 hos deres lille kontor i San Francisco. Der ses også 23’s livestreamings-cykler kaldet OB1.

 

Statistikken man har adgang til via 23’s platform.

 

Herefter tog vi til Adobe hvor vi mødtes med vores kontakt person Sasha Pave og Ben Forta.

Vi blev vist kort rundt i firmaet og derefter gik vi ned i en sal hvor de fremlagde om Adobe Spark.
Spark er deres nye program hvor at man nemt kan lave grafisk materiale. Programmet er lavet til folk som skal bruge grafisk materiale men som nødvendigvis ikke har en design uddannelse bag sig. Dette kunne være fx bloggere og folk med mindre shops. Ligenu er den gratis men i fremtiden ville der komme en premium version hvor at man kan fjerne Adobe spark logo mv. Sasha demosterede også hvordan man brugte programmet kort, og det så virkelig brugervenligt og nemt ud. Man kunne nemt oprette et billede, sætte det til instagram størrelse, skrive tekst og vælge baggrunds billede.

Vi havde derefter en dialog med dem omkring Adobe og deres fremtid. De fortalte at Adobe var et firma der var god til at holde deres medarbejdere da de gav dem lov til at flytte rundt til andre jobtitler og faktisk også flytte til andre Adobe arbejdspladser. Så hvis man følte en interesse i en ny retning inden for Adobe var det muligt at få et nyt job, istedet for fx at søge et nyt.

Adobe’s fremtid var at gøre deres programmer som photoshop, illustrator mv mere brugervenligt. Mange af de større programmer kræver et stort udviklings team, og derfor har de faktisk flere teams i forskellige lande der arbejder døgnet rundt på deres programmer.

De fortalte også om hvordan at Adobe for nogle år siden havde forandret sig meget om virksomhed. Det skete da de gjorde Adobe programmer til abonnement istedet for at man kunne købe en pakke. Før i tiden lavede de nye pakker hvert 2 år, og derfor peakede det med nye feature på den tid. Nu med abonnement løsningen havde de en stabil indkomst og dermed havde de stabilt en masse mennesker ansat der løbende lavede nye features på programmerne. De snakkede om et nyt projekt Adobe havde lavet med et nyt program som efter 20 minutters indspilning af en stemme, kunne generere tale ved at man skriver ord i et program. På den måde kan du lave sætninger med en specifik stemme hvis du har 20 minutters optagelse med den persons stemme.

Vi så også en hemmelig video om Spark, og det så virkelig fedt ud. Det tror jeg vi begge gerne vil prøve at arbejde i. De sagde også det også var lavet til os designere da man hurtigt kunne lave arbejde som instagram billeder mv for kunder. Det var rigtig interessant at høre omkring deres firma og hvor meget de arbejder for at forbedre deres produkter hele tiden.

Sasha Pave forklarer inde i konferencerummet hos Adobe i San Francisco.

Forrige Indlæg

Du vil måske også synes om